شنبه ۱۳۹۴/۰۶/۲۱

علي نوذرپور، معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي کشور:

تدوين تقويم زمان‌بندي برگزاري مسابقات ورزشي آتش‌نشانان ضروري است

علي نوذرپور، معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري کشور گفت: تاکنون برگزاري مسابقات و المپياد‌هاي آتش‌نشانان کشور با مشکلاتي مواجه بوده که با توجه به اهميت موضوع بايد تقويم زمان‌بندي مناسبي براي برگزاري اين مسابقات تدوين شود.

 

به گزارش روابط سازمان آتش‌نشاني شهرداري قزوين؛ نوذرپور در اختتاميه پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاعآتش‌نشانان کشور با اشاره به شباهت‌هاي سازمان آتش‌نشاني با ارتش و سپاه گفت: آتش‌نشانان هنگام حوادث براي حفظ و حراست از جان و مال شهروندان جهاد مي‌کنند به همين منظور مي‌توان گفت که نيروهاي آتش‌نشاني نيروهاي شبه نظامي‌ هستند.
معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري تصريح کرد: با توجه به آمار حوادث در ايران سالانه بيش از يک هزارو 400 حادثه حريق در کشور صورت مي‌گيرد که در اين حوادث بيش از 4 هزار نفر در سال فوت مي‌کنند تا جايي که در سال 92بيش از 800 نفر به واسطه حرق در کشور فوت کرده‌اند؛ اين در حالي است که با توجه به نيروهاي خدمت‌رسان اين ميزان از حوادث و تلفات براي کشور ما بالا بوده و به منظور کاهش آن بايد تدابير جدي انديشيده شود.
وي بيان کرد: توسعه شهرهاي کشور و افزايش بلندمرتبه سازي سبب شده شاهد حوادث بيشتري در کشور باشيم تا جايي که ساخت‌ و سازهاي جديد امکان حادثه و حريق را در شهرهاي ايران افزايش داده به همين منظور بايد آمادگي آتش نشانان کشور متناسب با نيازهاي روز ارتقاء پيدا کند.
رئيس برگزاري مسابقات آتش‌نشانان کشور با بيان اين موضوع که به منظور ارتقاء آمادگي آتش نشانان کشور برنامه‌ريزي‌هاي بسياري انجام شده است، خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌هايي که به منظور ارتقاء آمادگي کارکنان آتش‌نشاني تدوين شده مي‌توان به مسابقات المپياد ورزشي آتش‌نشانان کشور اشاره کرد که نخستين دوره آن به ميزباني شيراز برگزار شد تا بتوان بدين واسطه اهميت موضوع ارتقاء آمادگي آتش‌نشان را به مديران شهري تبيين شود.
معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري با اشاره به لزوم تدوين تقويم برنامه‌هاي مسابقات آتش‌نشانان گفت: تاکنون برگزاري مسابقات و المپياد‌هاي آتش‌نشانان کشور با مشکلاتي مواجه بوده که با توجه به اهميت موضوع بايد تقويم زمان‌بندي مناسبي براي برگزاري اين مسابقات تدوين شود.
نوذر پور  با اشاره به اين موضوع که تلکيف آتش‌نشانان براي ورود به مناطق خارج از شهر مشخص‌ نشده است، تاکيد کرد: در حال حاضر مشکلاتي در حوزه آتش‌نشانان وجود دارد که از جمله آن مي‌توان به ورود آتش‌نشانان به فضا‌هاي بين شهري اشاره کرد به منظور ورود آتش‌نشانان به بيرون از شهر بايد قانون وجود داشته باشد.
وي با تاکيد به اين موضوع که مشکلات بسيار زيادي در زمينه اطلاعات و آمار در سازمان هاي آتش‌نشاني کشور وجود دارد، گفت: اطلاعات و آماري که در حوزه آتش‌نشاني وجود دارد نيازمند يک نوع جامعيت و تطبيق پذيري است تا بتوان بدين واسطه آمار و اطلاعات آتش‌نشاني‌هاي کشور را به شکل نظام‌مند و جامع درآورد.
وي اضافه کرد: بيش از هزار و 200 ايستگاه آتش‌نشاني در کشور فعال است.
پايان پيام
 
 

 

تصاویر مرتبط