سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۳۰

دوره آموزشي آتش نشانان داوطلب قزوين برگزار شد

رحمانی مسئول آموزش وپیشگیری سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از برگزاري یک دوره سه روزه آموزشي ویژه آتش نشانان داوطلب در مرکز آموزش سازمان آتش نشاني قزوين خبر داد .

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛علیرضا رحمانی اظهار کرد:اين دوره از کلاسها با حضور 40 نفر از آقايان داوطلب در  سه روز کاری به مدت  20 ساعت و به صورت تئوري و عملي در مرکز آموزش آتش نشاني قزوين در ايستگاه شهيد بابايي برگزار شد.

 

وي اظهار کرد آتش نشانان داوطلب افرادي هستند که با حضور داوطلبانه خود بدون هيچگونه چشم داشتي در سازمان آتش نشاني به صورت رايگان اقدام به فراگيري آموزش هاي تخصصي آتش نشاني مي نمايد و به منظور خدمت به مردم و حفاظت از سرمايه هاي ملي در اين راه گام بر مي دارند تا در مواقع بروز بحران و حوادث به کمک مردم بشتابند و براي نجات جان و مال مردم و هموطنان مفيد باشند.

 

رحمانی در ادامه افزود:طرح آموزش و بهره گيري از نيروهاي داوطلب آتش نشان و امداد و نجات از اولويت ها و برنامه هاي اين سازمان به شمار مي رود چرا که اين نيروهاي آموزش ديده در مواقع لزوم مي توانند بعنوان مکمل امدادگران حاضر شوند و در دستيابي به سطح بالاتر ايمني شهري جايگاه و نقش ويژه اي داشته باشند.

 

وي در پايان خاطر نشان کرد نيروهاي داوطلب آموزش ديده مي توانند به هنگام بروز حوادث و بحران با صلاحديد مديريت اين سازمان فراخوان شده و همانند نيروهاي آتش نشان حرفه اي وارد محل حادثه شوند و نسبت به ارائه خدمات به همشهريان و سازمان آتش نشاني اقدام کنند.

 

انتهای پیام/

 

 

تصاویر مرتبط