سه‌شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۰۲

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد؛ حضور آتش ‌نشانان قزوین در 226 عملیات طی بهمن ماه

موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از انجام 226عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق توسط آتش نشانان قزوینی در بهمن سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛قدیرموسی خانی با اشاره به وقوع 9 مورد تصادف یا واژگونی خودرو، 63حریق منزل مسکونی و مغازه   موردافکن زمین و ریزش چاه ، 26 مورد محبوس شدن داخل آسانسور ،43 مورد محبوس شدن افراد،11 مورد نشت گاز منوکسید کربن ، شش مورد مشاهده و گیر کردن حیوانات وحشی، پنج مورد آتش سوزی ضایعات و علف‌ های هرز، یک مورد خارج کردن حلقه انگشتری و 55 مورد حوادث دیگر، تصریح کرد: همچنین 89 نفر نیز توسط آتش نشانان نجات یافته اند که آتش نشانان با حضور به موقع و اقدام سریع نسبت به ایمن سازی محل حادثه و کاهش خطر اقدامات لازم را به عمل آوردند. 

 

موسی خانی  با اشاره به افزایش تعداد حوادث مربوط به محبوس شدن افراد  به تعداد 43 مورد در بهمن ماه اظهار کرد: بررسی های آماری چند سال اخیر سازمان آتش نشانی قزوین نشان می دهد بیشترین تعداد حوادث مربوط به محبوسی افراد در داخل آسانسور بوده که  با کمک  آتش نشانان به شهروندان کمک صورت گرفته است. 

 

  وی در ادامه با اعلام اینکه بیشترین عامل بروز حوادث گازگرفتگی نقص در سیستم دودکش وسایل حرارتی است، افزود: لازم است تمامی شهروندان در زمان استفاده از تجهیزات گرمایشی توصیه های ایمنی را رعایت کرده و در خصوص استاندارد بودن بخاری ها و تخلیه کامل گاز سمی منوکسید کربن از طریق دودکشها اطمینان لازم را کسب کنند. 

 

  رئیس سازمان آتش نشانی قزوین رعایت توصیه های ایمنی را در کاهش وقوع حوادث بسیار موثر دانست و تاکید کرد: حوادث ناشی از  گاز گرفتگی از آن دسته حوادثی هستند که تنها با کمی دقت و توجه می توان از بروز آن جلوگیری کرد و هرگونه سهل انگاری و بی احتیاطی در رعایت اصول ایمنی می تواند عواقب جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.  

 

وی اضافه کرد:در زمان بارش برف تیم های امداد و نجات این سازمان شبانه روزی در پیک ساعتی سه ساعته به شهروندان عزیز قزوینی خدمات ارائه نمودند.

 

وی در خاتمه یادآور شد: همه شهروندان می توانند برای ثبت نام در کلاس‌ های یک روزه و رایگان آموزش کار با خاموش کننده های دستی و نحوه مقابله با حریق،با مرکز آموزش این سازمان واقع در ایستگاه شهید بابایی مراجعه نمایند. 

 

انتهای پیام/

تصاویر مرتبط